21 december

Hejsan! här händer det något nästan hela tiden, utom idag. Men igår hade vi kickoff här i Ramundberget. Alla vi som var nya började dagen klockan 9 med lite information om värdskap. Sen vid halv 11 kom resten av gänget. Och så fortsatte dagen med föreläsning och information fram till halv 4. Då fick vi en tröja och en väska och så var den delen av dagen slut. Innan jag gick hem för att göra mig iordning inför kvällen så samlades vi på städ och fick våra scheman och jag är mycket nöjd med mitt. Det enda som var lite tråkigt var att jag kommer jobba annandag jul, så det blir nog ingen utgång för mig på juldagen. Men det gör mig inte så mycket, Kommer ju fler tillfällen.
Och så var det ju det här med kläder. Jag fick lite smått panik igår. Vad skulle man ta på sig liksom. Skulle man vara jätte finklädd med klackar och hela köret, eller vara lite med avslappnat klädd. Det slutade med att jag körde en blandning. Rätt så alldagliga kläder och skor, men slängde på mig smycken och piffade till det lite. Det är ju tur att vi har Madde som har lite koll på hur det ska vara ;)
Klockan 19 samlades alla ramundbergare igen på restaurang Solbrännet för att avnjuta ett minijulbord. Det var sjukt gott, men inte så mycket att välja på. Fast det absolut viktigaste var ändå med. det blev en riktigt lyckad kväll med många härliga möten och skratt. Jag kom isäng rätt tidigt, klockan 1. Jag skulle ju upp och jobba idag klockan 9 så jag kände att man kanske inte skulle vara allt för bakis under sin första dag på jobbet. Jag skulle egentligen inte jobbat idag, men vi behövde hoppa in och hjälpa till för att det var så mycket att göra. Men vi behövde bara vara där i 2 timmar sen fick vi gå hem. Väl hemma deckade jag i 1 timme :)
Nu sitter jag på mitt rum och funderar på om jag ska sticka ut och träna lite senare. Familjen hemma har ju skickat upp mina skidor idag i alla fall så snart kan jag träna där med. Ska bli kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0