3 December

Vilken skön lördag det här är. Lite sådär smått stressig med alla redovisningar och packning och ritningar som ska göras. Jag borde nog sätta mig ner och skriva nått slags schema om jag ska hinna med allting till på torsdag. Jag har i alla fall börjat tvätta nu så det går framåt.
Igår var däremot en toppendag. Ställde klockan på 7.10 för att vakna till och kolla på andra avsnittet av julkalendern. När den var slut kollade jag en kvart på vakna med the voice. Sen återgick jag till sovandet och vaknade klockan 11. Då var det bara att gå upp och äta en kunglig frukost bestående av 1/2 grapefrukt, ett glas proviva hallon/granatäpple och två skinkmackor med senap. Jag känner att julkänslad börjar smyga sig på. Efter frukosten satte jag mig och började rita på ett perspektiv på en uteplats där man "odlar i ruta". blev ungefär halvklar när det var dags att dra till gymmet klockan 3 med Anna och Mikaela. 2,5 timmar senare var jag hemma igen efter 5 km på löpbandet, styrka för mage och rygg och ca 30 minuters relax i bubbelpoolen och ångbastun. Väl hemma var det bara att byta om och snygga till sig inför kvällen klassfest/terminsavslutning. Det bjöds på tilltuggsbuffé, prat, dans och musikquiz. Jag, Anna och Mikaela gick hem runt 11 och satte oss och kollade på snövit. Det var väldigt längesen jag såg den och nu var den väldigt töntig. Satt och asgarvade igenom hela filmen. Men man får ju tänka på att den är typ 80 år gammal. Härliga ideal...
Snövit: Jag kan diska, tvätta, städa och baka.
Dvärgarna till snövit om prinsen: Är han stor, stark och stilig?

Efter det kunde jag somna gott i min som alltid sjukt sköna säng. Jag tänkte ställa klockan på 8.40 imorse, men kände klockan 2 inatt att det lät jobbig, så jag stängde av alarmet innan jag somnade. Men jag vaknade ändå klockan 8.42 så då slog jag på tvn och kollade på dagens avsnitt av julkalendern. Jag har ju bestämt mig för att se hela julkalendern iår. Sen sov jag vidare till 12, skööönt!! Nu sitter jag och ritar vidare på perspektivet jag började med igår och lär nog sitta ett tag till med något avbrott för tvätten.


Gårdagens Jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0