On the road

Nu är jag på bussen påväg upp till Ramundberget. Eller jag har suttit här i över 1 timme redan för nu är vi vid Gävle. Är rätt så nervös, men de blev lite bättre när jag kom på bussen, för här sitter min gamla parallellklasskompis madeleine från Uppsala och min nya rumskamrat Sandra. Skönt med sällskap. Resan är ju rätt lång ändå för vi är inte framme förrän vid 5 i eftermiddag.
Självklart glömde jag någonting hemma med. Går ju inte att packa och resa iväg utan att något blir kvar hemma. Så i morse sa mamma klart och tydligt"glöm inte dina skidor nu, dem står i vardagsrummet". "ok" sa jag och fortsatte äta min frukost. När jag sen gick utanför dörren hade jag inte en tanke på att jag hade något mer att ta med förutom de tre väskorna som stod i hallen. Sen kom jag och tänka på mina skidor när vi var 10minuter från Uppsala och då var det lite för sent att vända hem igen. Men de är ju lugnt ändå för mamma skickar upp dem på posten sen så fort jag får tag på adressen. Är ju bara skönt att jag slipper släpa på dem.
Men nu ska jag nog försöka sova lite till :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0