Första advent

Det känns inte så, men det är. Jag och oskar började dagen med en supermysig första advents frukost med julmusik i bakgrunden. Jag brukar älska att lyssna på julmusik för jag blir alltid så nostalgisk. Men just nu känns det inte lika roligt längre för jag tänker bara på alla tidigare jular tillsammans med nära och kära, och farmor
Den här julen kommer bli konstig och för mig mest sorglig. Är nästan glad att jag inte kommer fira den hemma, utan upp i fjällen med en massa, för mig just nu, främmande människor. Jag bara älskade jularna hemma hos farmor och farfar, men dem kommer jag aldrig få uppleva igen och det gör så ont att inse. Visst, det är bara farmor som fattas, alla andra är ju kvar. Men det kommer ändå aldrig bli det samma igen.
Jag ska ändå försöka tänka så positivt som möjligt och försöka njuta av julen med resten av familjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0