God morgon :P

God morgon :P



Jag har inte riktigt kommit igång med dagens planer än, men snart så.


Idag börjar för övrigt mitt nya liv. Tänkte bli lite hälsosammare och komma igång med träningen lite mer. Så såhär ser min kost ut från och med nu:

Mat som ska undvikas:
Bröd
Pasta
Ris
Potatis
Smör
Ost
Snacks
Bakverk

Mat som jag får äta:
Kött
Fisk
Kyckling
Frukt
Bär
Grönsaker
Rotfrukter(utom potatis)
Nötter
havregryn
Mjölk
Grädde
Fil
Yoghurt
Ägg
Keso
Creme fraiche
Baljväxter

Jag har säkert glömt något, men ungefär såhär. Det är väl lite inspirerat av LCHF-metoden, men jag har skalat ner lite på bland annat mjölkprodukter.

Har även bestämt ungefär hur varje dag ska se ut. De kommer bestå av:

Frukost

Lunch/Middag: Ett av målen ska bestå av hälften Grönsaker och baljväxter och hälften kött och rotfrukter. Det andra målet kommer bestå av enbart grönsaker, baljväxter och 1 ägg om så önskas :)

2-3 Mellanmål per dag.(ex. Frukt)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ska köra på det här i 4 veckor nu så får vi se vad det ger för resultat :)

Wish me luck :D

Nä nu ska jag städa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0